Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


donderdag 25 juni 2009

Zomerochtend



Ik parkeer mijn auto aan de Guldengaarde en wandel door het oude Cuijk. De Martinuskerk wordt eindelijk gerestaureerd (ze hebben daar een heel leuk orgeltje!)
Een bende schoolkinderen fietst in de zon. Bijna zomervacantie - en ze zien er naar uit. Aan het water wacht ik rustig, lekker lang, op een boot. Aan het mini-zoekertje van de AGFA Billy uit 1930 moet ik nog even wennen, het foto-plezier is er niet minder om.

2 opmerkingen:

  1. Is dat vierkante blokje de zoeker? Kijk je daar van boven in? Is het scherpstellen gekoppeld aan de zoeker? Gaaf hoor zo'n antieke camera, en nog gaver is natuurlijk dat hij het gewoon doet!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, je kunt er van boven inkijken, maar dat kun je ook in een glas water. Scherpstellen - Hahahahahahahahaha. En gekoppeld - ook dat duurde nog even, jongeling! Hij heeft wel een instelmogelijkheid (er werden toen heel vreemde dingen met symmetrische lenzen gedaan...) met automatisch herstelknopje als je hem vergeet!

    BeantwoordenVerwijderen