Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


zondag 25 april 2010

de Meent





'n Tìkkie gejaagd nog, iedereen rijdt als een gek vandaag naar het mooie weer toe. Waarnaartoe? Dat is toch ook hiér? Maar de jonge bokjes kloppen me op de schouder. Zij hoeven niks, ma ook niet, beetje vriendjessnuffelen. Piepjong als ze zijn hebben ze al hoorntjes - en weten al waar het gras groener is. Verderop wil een mini-paardje uitgebreid over de kuif gekroeld worden. Allemaal heerlijk rustige wezens zonder oormerken. Een reiger wijst Hollandsche dames de weg - en ook die goudgele zoemertjes zijn schepselen van de Heer, hoor. Maar het geluid van het onzichtbare koor (spotvogel/geelgors/tjifitis?) in de houtwal is mooier.

PS-jullie moeten eens de FaunaFlora.org blog opzoeken. Prachtige foto's, en deze Belg steelt mijn hart: "Fotografisch was het wat minder, maar dat vind ik niet zo erg. Als het maar plezant is." (En dan komen er weer móóie foto's hoor.)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten