Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


zondag 18 april 2010

Lentedijk






De zanglijster van de buren lokt me uit bed. Dus: bruine boterham met kaas (kan het Hollandscher?) en weg.

Warm, windstil, strakblauwe lucht. Ik slenter over de dijk. In de verte een eenzame scholekster. Vroeger zag je die alleen aan de kust. Vijf hazen - volgens het boekje eenlingen - spelen tikkertje in de wei, eentje wil hem steeds zijn. Zijn vriendje heeft er opeens genoeg van en gaat even rennen - vliégen, zijn poten raken de grond nauwelijks. Overal lammetjes, nieuwsgierig - maar blij dat mama in de buurt is. Een jonge nijlgans staat te dromen bij een bergje zand, een herinnering aan thuis?

De volmaakte zondagochtend, hij bestaat echt. Ik wil nog niet naar huis. Als ik vlak aan het water zit, waar vroeger het pontveer was, beginnen aan de overkant kerkklokken te luiden.
Kijk maar eens op Google Earth hoe dat er uitziet.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten