Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


zaterdag 1 mei 2010

Witwangstern




De buienradar belooft een droog uur, maar als ik bij de overloop uitstap geloof ik er al niks meer van. Mijn tuin vol met staartloos jong spul, lammetjes bij Katwijk en nu weer verse aanplant bij de koeien - ik kan er geen genoeg van krijgen. Als ik net goed aan de wandel ben begint het echt te regenen. Een vogelaar duikt op uit het struikgewas (15xbi om de nek, 35xmo in de hand) de beschutting van zijn auto in. Op mijn vraag kan hij nog net "witwangsterns!" antwoorden. Niks voor mijn Paxette met 45mm Pointar uit 1950. Ik ben tevreden met de plas, laat de merry met haar veulen verderop lekker met rust. Met ons drieën horen we de stilte. Maar in de verte lokken die witwangsterns. Meer bi's en mono's, regenpakken in camouflagekleuren en vogelgidsen. Het is ze gegund, de natuur is voor ons allemaal, en ik kom wel een keer terug hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten