Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


vrijdag 18 juni 2010

Grijze ochtend



En koud (voor de tijd van het jaar). Veel te horen, weinig te zien - nou ja, afgezien van een duivenboom, 'n mees met een pet op, een jonge grote grazer (moeder houdt een oog in het zeil, en ik haal de oormerken wel weg voor meer "wild"-effect), een al heel zelfstandig jong konijn en allerlei kleurig groen, Symphytum officinale L. bijvoorbeeld (rechtsboven). Dat rooiïge achter Tanacetum vulgare kan ik niet plaatsen hoor. Of zo'n pluizige Lisdodde. Leuk voor de luxere vogelnestjes, en wij doen er toch niks mee. Weet iemand wat rechtsonder is? (We - zie reacties - gaan uit van Senecio jacobaea.)
Een grasmus bekijkt het met strenge blik. Koeken oeken op de achtergrond.

3 opmerkingen:

  1. Ja, het weer is nog niet echt des zomers! Maar zondag morgen wordt een hele mooie dauwtrap morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Had ik ook even gedacht, (op een niet bewerkte foto zijn de kleuren beter voor determinering) en met z'n tweeën sta je sterker, dus:

    BeantwoordenVerwijderen