Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


dinsdag 1 juni 2010

Zonsopkomst over de Maas



De vogels laten me luidkeeltjes horen dat ze al (het is nog geen half vijf) wakker zijn, dus: eruit, (ha, Bep!) want de witte wieven dansen maar kort, de ochtendschemering duurt hooguit een half uurtje. De hele dijk is bezaaid met slapende schapen. Eén lammetje staat eenzaam op een bunker, ik vraag me af of ik - maar hij is erop gekomen, dus kan hij er wel weer af. Hoop ik. Een ander zit met zijn koppie in het gaas, dat is makkelijker te verhelpen.Ik ontbijt op een vochtige bank, Wasa-sandwich en Chocomel. Mooi hoor, die mist. Als ik terugwandel dansen twee Scholeksters bij hun nest, als er eentje overvliegt weigert mijn repeteergeweer. Volgende keer beter.

PS over de datum boven de blogspots: Dat is allemaal blijkbaar Amerikaanse tijd hoor. Het is nu al woensdag, rond zeven uur in de ochtend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten