Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


zaterdag 10 juli 2010

Code paars



Ik stal mijn auto bij de spoorbrug, en slenter naar de Mookse plas. Het is al 29 graden, nounounou. Als ik in de schaduw duik om een eitje te tikken voel ik hoe droog het gras is. De watersporters zijn al luidruchtig wakker, maar die twee zangertjes in de boom, vlak boven mij, zijn ook niet stil hoor. Een kokmeeuw laat zien wat ie kan, of krijg ik nou tòch last van de warmte. Eendjes bewijzen dat broer en zus niet altijd ruzie hoeven te maken. Koolzaad tegen loodgrijs - je moet eens door de velden am Niederrhein fietsen als er onweer op komst is. Ik moet nog dat hele stuk terug, maar het wordt opgeleukt door twee meerkalften die precies oud genoeg zijn: ik heb de serie nu compleet. Laat ik later nog wel eens zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten