Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


vrijdag 9 juli 2010

Code rood



Een reiger staat te peinzen in de Gasselse toendra. Even later stijgt deze in grijze klei geboetseerde schets moeiteloos op - vergelijk dat eens met de computer-gestroomlijnde zwaluwen van gisteren en besef: torren, reigers, het vliegt allemaal, waar maken onze constructeurs zich eigenlijk druk over.
Ik zit zo'n beetje in de Maas te ontbijten. In de boom naast me zit een grote bonte te tjeppen, maar hij laat zich (bijna) niet zien: hij blijft liever in de schaduw. Verstandige vogel, het is nú al 25 graden. In de verte knalt af en toe een donderbus; de vogels zijn niet onder de indruk, zelfs de ganzen niet, zorgelijk kijkend als immer. Hollandsch bont vee staat tussen veldbloemen. Ik laat een zwijgzame hond even zweet likken, hij kwispelt beleefd.

PS die kleine is zo'n gans voor achter in de auto, met zo'n losse wiebelkop.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten