Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


dinsdag 20 juli 2010

Haps aan de Maas












Nou ja - door een omleiding en via de Giepkestraat stond ik opeens in Haps - en de kerkdeuren waren open! De dames lieten de emmers even staan, we praatten over vroeger. Eén van hen had óók in de Burg. Van Hultenstraat gewoond - waar ik decennia geleden bij tantannie en omebert gelogeerd had. Ze wist zelfs de naam: Polman (verrèk ja!). Ik werd door mevrouw Van Trienen met de bus gebracht, opgehaald door dochter Annie - in mijn kinderogen een jonge volwassen vrouw, maar ze zal toen een jaar of twaalf zijn geweest, jeetje. Het plaatsje achter het huisje was zondoorstoofd, tantannie kookte rijst met saffraan, en "voor het raam zat moeder Geerte" (de laatste zin van een streekroman die ik daar las) (Hè?!) Het huisje is nu een bouwplaats.
Kleurfotootje: Starlite II, Macocolor 200 in Colortec. Voor de pasfoto moesten we toen naar de Van Welderenstraat, strak poseren, volgende week klaar!

2 opmerkingen:

  1. Wow, ben benieuwd naar die foto's. Heb je al een ontwikkelset? Volgens mij is Tetenal zo'n beetje het enige dat nog te krijgen is nu Amaloco niet meer maakt. Of natuurlijk de losse verpakkingen van Kodak, maar dat is een 4-bads proces.

    Leuk dat je door een omleiding opeens terug naar je jeugd gebracht wordt. En dat je dan ook nog iemand treft die je oom en tante kende.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ... ik kon die snelle tweebadder niet vinden (hoe héét die ookalweer) derhalve nu inderdaad colortec. En Haps is dus nog steeds een kléin plaatsje.

    BeantwoordenVerwijderen