Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


donderdag 8 juli 2010

Wilde planten gids




Dat moet toch mógelijk zijn: een gids waar je, als leek, kunt opzoeken hoe een plant heet. En zo. Hoewel het natuurlijk niets uitmaakt. Voorstellen? Na het maar weer eens helemaal doorjassen van mijn gidsje gok ik hier op Verbascum nigrum, dan maar.

Er wordt weer een hittegolf (of moet je tegenwoordig hitteNgolf spellen?) voorspeld, dus eropuit. Als ik halverwege aan de ijskoffie met chocoladegebak zit (ja, zó primitief wandel ik nou ook weer niet) komt er 'nen boerencharleston voorbij. Men informeert of ik het warm heb - nee hoor, ik zit in de schaduw naar die tjiftjaf te gluren. Al heel tevreden door die vriendelijke zwaluwtjes, daarnet. Op de terugweg pik ik nog even het vinkje mee (uitdaging: van die gewóne, bekende vogels een behoorlijke foto maken - moeilijker dan je denkt), en die Rhagonychae fulvae. (Op die mooie witte schermbloemige zie aanhef...)

"Boerencharleston", Paul van Ostaijen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten