Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


maandag 18 april 2011

High Noon achter Middelaar




Wat hóud ik toch van die zandweggetjes met zo'n bocht, in de zon. Je hoort helemaal niets (even wachten tot die auto voorbij is) dan het zachte gefluit van veugelkes. Klokkende fazanten steken nog nèt voor die fietsers over, hun dochter wacht tot ze voorbij zijn. (Taalkundig probleempje, ik bedoel dat de fazàntendochter etc...)
Ik loop zeer zichtbaar over de dijk, de eenzame kievit maakt zich zorgen over het nest. Aan de andere kant zit een - ja wat zit daar eigenlijk op het prikkeldraad te vliegenvangen? Ik let maar even niet op zijn bruine bolletje - het is vast en zeker een Roodborsttapuit!

PS De haas staat in de klassieke houding: "Kijk mam, zonder oormerken!"

The little one is probably a Stonechat, das kleine Vögelein ist, mein'ich, ein Schwarzkehlchen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten