Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


dinsdag 26 april 2011

High Noon at Crow Creek...




High Noon begint een thema te worden, hè?
Ik ben zo'n beetje mijn wandelingen in kaart aan't brengen, en ik had vandaag een pauze ingelast, eigenlijk. Maar de meteorologen weer eens (of bedoelden ze die hoge sluierwolken?) dus na de groentensoep toch even langs de plas. Rustig hoor: de houtwallen gesnoeid en geen eilandje voor de sterns te zien. Wèl veel kwikstaarten, zelfs een gele (dü zü jü nüt vül mür, hü?) en een jonge witte: kijk naar het kleine fotootje.
High Noon - de dood loert overal. Een buizerd, maar kijk ook eens naar de vlijmscherpe dolk van het visdiefje; en als ik een mug was (er hangen hele wolken onder de heesters, uche uche) griezelde ik van die zwaluw hoor. Pa en ma Kuif dobberen argeloos op de golven, een kneu zit te blozen (in tegenlicht) op het prikkeldraad,
vlak bij een paaltje, maar dat telt niet.
Het rietzangertje doe ik wèl bij de paalzitters, net zo gemakkelijk...

High Noon - Fred Zinnemann 1952

Zwischen Vater und Kind Bachstelze sah ich die Schafstelze; weiter noch Hänfling und Schilfrohrsänger.

Between the old and young white, was the Yellow (Blue-headed??) Wagtail; also a Linnet and a Sedge Warbler.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten