Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


zaterdag 21 mei 2011

Cuijk voor elven




Na een nachtje nadenken kon ik vanmorgen mijn flickr photostream erwinruys herstellen - tijd voor de wandeling! Via het inmiddels vrijwel verdwenen kasteel Middelaar bereik ik nog voor elf uur de Maas tegenover Cuijk. Terwijl ik de eiersalade lepel (dat kan béter, Albert!) overweeg ik het Maasproject om te dopen naar "de Grasmus". Omdat ik dat vogeltje overal tegenkom, en steeds leuker vind, vooral als het licht goed is. En ze lijken ook nogal op mijn ome Toon: opgewonden kop onder een kuif. Een jonge kwikstaart wandelt over het pad, blijft een hele tijd in mijn buurt, een aalscholver maakt toilet (je weet: noodzakelijk, geen "vette" veren). En nou weer dat hele eind terug. So hèp elk nadeel z'n voordeel: jammer dat alles gemaaid is - maar wat ruikt het dan lekker! Net voor ik in mijn bolide stap zie ik nog die vlijtige huiszwaluw.

Während der Kormoran sich sauber macht spaziert eine junge (noch graue) Bachstelze ein Stück mit.

The young, still grey, Wagtail kept me company; in the background a Cormorant.


Flickr photostream erwinruys set "I love birds"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten