Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


vrijdag 13 mei 2011

Koekoek



De ochtend zóu nog zonnig zijn: òp naar de maasheggen bij Oeffelt. Veel te horen weinig te zien - tenminste wat fauna betreft. Ik volg min of meer de salamanderroute, die zullen wel tobben met dit droge weer, ik heb in mijn tuin nog geen pad gezien... De Maas ligt er als een spiegel bij terwijl ik wat Franse worstjes verorber (kaas was op). Ik ontdek een Tjiftjafje in zijn prieeltje, knus. En de hele tijd oekt de koekoek, héél even laat hij zich zien als hij van top naar top vliegt, de rakker. Nog even een gierzwaluw schieten voor zusje, thuis wacht een pecanvlecht.

Für meine deutsche Besucher werde ich ab heute, und zurückwirkend, die Namen der Vögel übersetzen.
"Tjiftjaf" = Zilpzalp.

For my American friends I will from now on and on older posts translate the names of the birds, when necessary.
"Tjiftjaf"= Chiffchaff.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten