Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


zondag 8 mei 2011

Moederdag




Ontbijt op bed, bloemen, geurtje? Vergeet het maar: racende mannen, hollende vrouwen en de bioloog van rijkswaterstaat staat ijverig te inventariseren, hij heeft maar zes weken voor honderden dijkvakken. Wel lekker weer voor dit werk.
Ik slenter naar de sluis. Vroeger hè, vróeger had je hier zo'n hefbrug die helemaal omhoog kon. Houten planken die ik als kind niet echt vertrouwde.
Een stel duiven speelt visdiefje boven het water. Je kunt vooral aan die éne goed zien dat tamme duiven afstammen van rotsduiven - weer wat geleerd.
In de verte houdt een valkje de boel in de gaten...

Fischende (!?) zahme Tauben (Nachkömmlinge von Felsentauben)

Fishing (!?) Pigeons (descendants from Rock Doves)

2 opmerkingen:

  1. Zijn die duiven echt aan het vissen? Daar had ik nou nog nooit van gehoord!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook èrg onwaarschijnlijk hoor - maar duiven met eksterogen? Voetjes koelen? Zo warm was het toch niet?

    BeantwoordenVerwijderen