Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


vrijdag 6 mei 2011

Vin blanc




Het mooie, zachte gefluit van de wulpen lokt me van het pad: ze zijn verhuisd! Jammer, want nu kan ik er niet zo goed bij als vorig jaar. Ach ja, kijk nog maar eens terug: 2 juli 2010.
Maar met de kieviten gaat het beter. Ik doe dit kleintje er bij omdat je hier goed kunt zien hoe lang die kuif eigenlijk is; als ze rondlopen zie je hem natuurlijk omhoog staan, maar dan lijkt-ie kleiner.
Het brunchwijntje aan de Maas maakt me loom, en ik moet nog een uur stappen. Als de postbode van Tati zwalk ik door de velden, staat die scholekster daar te stretchen?
De appelsap in mijn auto voorkomt grotere problemen.

Jour de Fête, Jacques Tati 1949

Neben den Bekannten sehen Sie die Dorngrasmücke und den Grossen Brachvogel.

Amongst others the Whitethroat and a Curlew.

1 opmerking:

  1. Die Kieft heeft wel iets weg van zo'n ouwe rocker met een paardenstaart, hè?

    BeantwoordenVerwijderen