Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


woensdag 15 juni 2011

Dogfight





Het voelt tropisch aan, vanochtend. De Schotse Hooglanders doen verstandig, maar andere beestjes gedragen zich merkwaardig (naar mijn maatstaven, en ach, wat betekenen die nou...) zoals de Kievit die een jonge Kokmeeuw heeft geadopteerd. Verderop staat een Meerkoet luidruchtig te stampvoeten, lokt hij zo wormen uit de grond? En niet zo piepkleine scholieren zitten met emmertjes te spelen in het zand, dat zie je toch óók niet elke dag. Way to go, kids! Twéé valkjes vechten het uit met een stuk of vier duiven en trekken zich na een indrukwekkend gevecht terug. Nòu! Misschien is de Heeswijkse plas toch niet zo saai als ik dacht.

E A Lapwing has adopted a young Gull, a Coot tries to kick worms out of the sand and a real dogfight between two Kestrels and some Pigeons - what is happening this morning? Not to mention those kids over there...

D Zwei unmögliche Freunde, ein Blässhuhn spielt Schlagzeug und zwéi Turmfalken verlieren den Kampf gegen vier Tauben. Und die Kinder sind so brav, was ist los, heute?

F Un Vanneau adopte une Mouette jeune, une Foulque frappe du pied et deux Faucons succombent contre quatre Tourterelles. Et les enfants: si bien élevés - que se passe-t-il?

1 opmerking:

  1. Fascinerend blijft het: Het is de natuur van alledag, maar voor mij blijft het bijzonder. Valkjes, meeuw met kievit en een stampende meerkoet. Mooie foto van de reiger ook!

    BeantwoordenVerwijderen