Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


dinsdag 7 juni 2011

Düffelward



Ik was eigenlijk van plan om een uurtje stevig te stappen, maar als ik een hele troep Kwikstaartjes zie bij het wiel neem ik éven plaats in de modder. Een half uur later zit ik er nog, niet alleen de Kwikstaartjes op knuffelafstand maar ook Bob de Bouwer 3: een Muskusrat. Daar zal de dijkgraaf blij mee zijn. Rustig maar vlijtig baggert hij op en neer, het snoezige mondje steeds voller met materiaal (heb je dat angstaanjagende gebit wel eens goed bekeken?)
PS Hij lijkt op de Nutria, maar die heeft rodere tanden en een ronde staart.

D Heute eine fleissige Bisamratte, eine Gefahr für unsere ohnehin schon sehr trockene Deichen.

E Today a Muskrat, an industrious builder, but a danger for the (already very dry) dikes.

F Douze Bergeronnettes et un Rat musqué...(chanson ancienne)

4 opmerkingen:

  1. Dit is toch weer een heel andere blik op de natuur. Je weet dat ze bestaan, je hoort altijd dat ze slecht zijn voor de dijken maar dat ze ook mooi, bijna knuffelbaar, zijn, daar denk je echt niet aan. Tot deze fotoserie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankdankdankdank - maar het blijven ràtten, met heel enge gele grooote tanden...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, maar net als dat je niet graag een beer in het echt knuffelt, heb je toch knuffelberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik knuffel alles en iedereen in het echt. Rat of beer, met of zonder tanden. Vooral muggen knuffel ik stévig.

    BeantwoordenVerwijderen