Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


vrijdag 3 juni 2011

# ...in Pùttertjeslánd!




Als ik vanaf de Valouwe naar St.Agatha wandel vallen mij de vele Puttertjes op. Tegenlicht, dus straks maar eens wat tijd aan besteden. Het is druk op de Maas, en er langs - men geniet het zomerse Hemelvaartweekend. Het is verder dan ik dacht, maar na een lui ontbijt ga ik welgemoed terug. (Eerst even langs de Langhoorns - deze viel bijna om in haar haast om bij me te komen...)
En word niet teleurgesteld. Ik hoor een mopperende Scholekster maar ik reageer er eerst niet op, mijn blik is op het struikgewas gericht. Gelukkig kijk ik na een tijdje toch even: voor een compositie in rood zwart en wit. Blijkbaar heeft de wegvernieuwing iets met zijn nestplaats gedaan, hij tobt tussen paaltjes over vers asfalt. En verderop dùs de Puttertjes, en een stel Roodborsttapuiten (Rechts een volwassen, links een jong). Ik duik het hoge gras in en besteed er een kriebelig kwartiertje aan. Veel later dan gepland bereik ik weer de auto. Prima.

Im Gestrüpp am Fluss auffällig viele Stieglitze und Schwarzkehlchen. Die Ziege ist eine Alt-Holländische Rasse: "Langhoorn".

In the bushes at the river there were strikingly many Goldfinches and Stonechats. The goat is an Old-Dutch "Longhorn".

2 opmerkingen:

  1. Ja, dat zijn duidelijk puttertjes! Vroeger dacht ik dat dat goudvinken waren, vanwege het gele en het woord goud. Inmiddels weet ik dat een goudvink een hele zwarte kop heeft en geen goud. Maar wat weet ik nu van vogels.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo'n anglicist als jij màg Goldfinch zeggen hoor!

    BeantwoordenVerwijderen