Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


zaterdag 4 juni 2011

NOU!




"Nòu!" zoals Imagraphy Jeroen pleegt te zeggen. Verder gaat hij zelden. Ik wandel (na een zeer poëtische, eenzame stern waarvan later meer, en een vrijwel gemiste buizerd) naar mijn geplande ontbijtstek. Zie ik plotseling een koppel Patrijzen in het veld. Die zie ik niet elke dag dus ik ga in het gebladerte zitten en dan komt er in mijn linker ooghoek een Jack R- welnee: het is een grote haas! Wat zien (of ruiken...) beesten toch in mij dat ze allemaal op me afkomen. Hij bekijkt me zeer kritisch, waardoor ik onrustig controleer of ik misschien mijn Canon verkeerd heb afgesteld, wat weet dat beest? Nee, alles oké, gezamenlijk gaan we op weg naar de ochtendhap.

Meister Lampe betrachtete sehr kritisch wie ich die Kette Rebhühner photographierte.

The hare and I agreed in not eating this lovely brace of Partridges today. Well, he's a vegetarian, and I also love my greens.

3 opmerkingen:

  1. Nou!

    Dat is echt een mooie foto van een rennende haas! Het licht precies goed zodat je zijn oog mooi kunt zien terwijl hij wegrent. En die andere foto dat hij op wacht staat, schitterend, maar een beetje blauw. De patrijzen ook bijzonder. Maar dat zijn natuurlijk kleinere vogels dan je denkt, en met hun schutkleur vallen ze ook niet zo op in het gras. Is dat weer een puttertje, in die boom? (je weet ik ben helemaal geen ornitholoog!)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nee jôh, dat is mevrouw Vink!
    PS Deze haas rent niet, zo loopt hij. Bij het rennen gaan de achterpoten veel verder naar voren (en strekt hij ook verder uit, dan vliegt hij bijna; zie ergens vorig jaar...)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Om precies te zijn: 18 April 2010. En voor de ultieme Putter natuurlijk 30 Mei 2011 en mijn flickr photostream erwinruys...

    BeantwoordenVerwijderen