Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


dinsdag 14 juni 2011

Tussen Düffelward en Keeken




Ik zit op de dijk bij de Oude Rijn te luisteren. Kieviten Scholeksters en Wulpen uit elkaar horen. En verbaas me wéér over dat melodieuze gefluit van de vogel met die grote rare snavel. Ik hoor ze overal maar ze laten zich niet zien. Nou ja: heel even komen er een stuk of vijf over. Een eind verderop is een Duitse collega bezig, even kletsen dus. We wandelen over de dijk terug, en praten over Plaubels, zelf platen gieten en doordrukken. En dat er echt te veel ganzen komen, en gelukkig weer meer Kieften.

F J'aime beaucoup le chant de Courlis, et cet après-midi c'était extraordinaire!

D Ich liebe den Gesang der Brachvögel, und heut'mittag war es wunderschön!

E I really love the song of the Curlew, and today it was great!

2 opmerkingen:

  1. Wulpen, ja natuurlijk, waarom niet, het wordt wel een strandvogel genoemd, maar een rivieroever biedt als voedselbron net zoveel mogelijkheden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over het biotoop van de Wulp moeten we het nog eens hebben hoor!

    BeantwoordenVerwijderen