Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


maandag 11 juli 2011

caveat lepus





Ik heb een beetje het gevoel dat het seizoen voorbij is. Volgende week alweer Vierdaagse - zoals een stevige stapper die me daadkrachtig voorbijstreeft me vertelt. Ach ja, gli anni ottanta... Een jong waterhoen sluipt langs de oever, een grote lijster hupt kaarsrecht door het veld en een koe laat zien hoe ze een haas vangt: achter een struik een bloemkool nadoen. Lukt heel behoorlijk, vind ik.
Een "veldje" met Cirsium Vulgare stìkt werkelijk van de creepy-crawlies; smullen geblazen blijkbaar, maar vraag me niet naar hun namen en ook dat kleintje daar, waar de molens staan, tussen het wuivend graan... kan ik niet goed thuisbrengen; Braamsluipertje?
Ook lekker: die roltong (zoiets als rolpens.)

E Mistle Thrush; shy, young Moorhen; and next week the 4 Days Marches in Nijmegen!

F Grive draine; jeune et timide Poule d'eau; et la semaine prochaine les 4 Jours de Nimègue!

D Schüchternes junges Blässhuhn; Misteldrossel; und nächste Woche die 4 Tagemärsche in Nimwegen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten