Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


zondag 11 september 2011

De kipjes van de buren leggen kleine eitjes, maar ik heb ze(=hennetjes) zelf gevoerd (en geknuffeld) dus ze (=eitjes) smaken prima. Aan de overkant van de Maas is de kermis nog niet wakker, maar ik inmiddels wel, naar buiten gelokt door een twijfelachtig zonnetje maar je bent tegenwoordig al blij als het droog is, hè? Bij de oude banden achter de Mokerplas zitten altijd veel vogels, hebben die geen oog voor "natuurschoon"? Nog voor ik echt op pad ben schiet ik een koolmeesje voor mijn verzameling "vogels op paaltjes", en als ik (minder geduldig dan dat valkje) weer terug ben zie ik karakteristiek roestrood gefladder in de wei: een Zwarte Roodstaart. Leuk!

E Black Redstart 
D Hausrotschwanz
F Rouge-queue noir

Geen opmerkingen:

Een reactie posten