Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


woensdag 27 februari 2013

Hulp gevraagd (en gekregen...)

Grauw, en een snijdende wind, maar toen ik thuiskwam zaten mijn vingers er tenminste nog aan - dat was bij mijn vorige bezoek aan Crow Creek wel anders...
Echter.
De brilduiker en het nonnetje zijn gemakkelijk, maar wat zijn dat voor eendjes op de voorgrond? Ik meen een paartje te zien, bruin schedeltje, witte hals, witte vleugelvlek. Ik weet het niet!  Heel dom: als ik iets beter had gekeken in mijn gids had ik gezien dat het twee vrouwtjes-nonnetjes zijn. Met dank aan Harvey van Diek, die dat meteen doorhad...


D Schellente und Zwergsäger sind einfach, aber wie heisst doch die dritte Ente? Harvey van Diek löste für mich das Rätsel: zwei Zwergsägerweibchen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten