Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


dinsdag 27 augustus 2013

Determineren

 Ja, determineren. Dat valt nog niet mee, hoor; bij planten begìn ik er niet eens meer aan, zoals jullie weten. En zo'n Colias Hyale hiernaast is nog wel te vinden.
Maar vógels - waar ik toch wel serieus (nou ja...) mee bezig ben. Ja, ik wéét dat in deze struiken puttertjes zitten, (en vliegenvangertjes,) maar kan ik dat ook echt zién?
 De bovenste foto is bijna karakteristiek: de helft vleugelt, de andere helft kogelt: dat zijn vast puttertjes.

Die, zie de collage, mooie vriendschappen kunnen sluiten met vliegenvangertjes.






En hieronder, zijn dat nou jonge tafeleenden? Als ze het zijn, kan ik het niet eens vragen: tafeleenden zijn notoir zwijgzaam; je kunt een grom krijgen van mevrouw.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten