Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


maandag 15 juni 2015

het Gaaiennest

 Zo rond 27 april 2015 besloot een (vlaamse) gaai haar nest ìn mijn slaapkamer te bouwen - op een plek waarvan ik zelf dacht:
"als ik een vogel was, zou ik dáár een nest bouwen" !
Ze legde zes eieren, die rond 22 mei uitkwamen.
Eén jong verloor al gauw, na een dikke week, de strijd.


Een week later was ik er opeens een kwijt, geen idee waarheen die verdwenen was, en twee dagen later moest ik (voor de vorige had moeder gezorgd, maar dit was te groot) een lijkje uit het nest verwijderen. Op de eerste tropische dag van het jaar lagen ze als vaatdoeken over hun nest - de plantenspuit zorgde voor afkoeling, en ze leken het lekker te vinden.



13 Juni vlogen twee jongen uit - het leek of het derde, dat er toch al niet zo florissant uitzag, niet durfde. Twee dagen zat het daar, zwaar ademend. Af en toe kwam moeder nog eens kijken, maar het baatte niet.

Zes best wel spannende weken, twee gezonde jongen, een hele zooi foto's:
de moeite (het gordijnscherm op mijn slaapkamer, stil zijn) waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten