Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


vrijdag 10 juli 2015

50 Jaar vogelen


Toen ik pas met de vogelarij begon zei ik eens in mijn onschuld dat "dit de beste tijd was" daarvoor. Het was een middagje in maart, en mijn Cuykse inspirator was het daar helemaal niet mee eens.
(Ik wilde gewoon begìnnen!)
Hij had er verstand van, echt.
Eén jagersbrevet en heel veel wandelingen later weet ik dat Paul tòch ongelijk had.
Want vogels zijn geen ambtenaren.
Dus loop ik vandaag, midden op de dag in mijn camouflagekleding (stralendwitte J&T, net uit de was) in de knallende zon, en word eindelijk van mijn twijfel verlost: de familie die al een paar jaar naast de kleine plas woont heet dus Roodborsttapuit. Jammer maar het is niet anders. Zoals het echte leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten