Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


zaterdag 22 oktober 2016

Bergheggenmus

Nee - nog niet gezien. Maar ik haal even een alinea uit het persbericht:
"Maar waarom de bergheggenmus nou uitgerekend het industriële gebied bij de haven van Rotterdam uitkiest, in plaats van een mooi stukje natuur? De vogelaars weten het ook niet. "Het zal er vast mee te maken hebben dat-ie na een lange reis even uit moet rusten. Dit is misschien het eerste dat hij tegenkomt." "
Daar denk ik anders over. Ik heb strakke formaties Siberische kolganzen zien neerstorten bij Crow Creek, een mooi stukje natuur in mijn buurt. Die hadden echt wel eerder kunnen uitrusten, maar ze hielden vol, tot hier.
En, zie hieronder, ik zie zwarte roodstaarten vooral op (volgens
"ons") zéér onaantrekkelijke plaatsen: een terrein waar oude banden worden opgeslagen, of een fabriek van betonstenen. Vinden ze blijkbaar "iets".
Ik denk dus dat het echt een keuze is.
(Nee, ik ga me niet voegen bij die twitchermassa - maar ik hoop wèl stiekem....)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten