Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


donderdag 17 mei 2012

De dauw roept...


Hemelvaart in Puttertjesland. Het eerste halfuurtje heb ik een gevoel alsof ik net de vierdaagse gelopen heb, maar langzaamaan kom ik op stoom, in de verte wenkt al het klooster van St. Agatha. Laverend tussen het wollige volkje, en langs een heel stel belhamels, bereik ik de Maas.
Aanmerkelijk verkwikt (na een Martini, ik on the rocks, en kijk toch die pauw eens; van voren heel indrukwekkend hoor, maar van opzij zie je pas echt wat daar allemaal aan de hand is) - waar was ik? Oja: laverend tussen het witbepette bejaardenvolkje wandel ik vief weer terug, even denkend aan Jeanneke die vandaag haar eerste communie doet. Wij kregen toen zo'n scapuliermedaille, op een klein lapje vilt, als bescherming.
 Geen putter te zien, maar de fraaie Engelse oldtimers zijn ook mooi, hoor! U herkent natuurlijk de 1950 Vauxhall Caleche en de 1960 Velox.
Email me for bigger car-pictures.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten