Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


woensdag 15 juli 2009

Terug naar Balgoy...




...om, nog steeds, de Sandmar te testen. Fomapan 400 in de Argus - bij gebrek aan 200, want ik vermoed dat een groter diafragma betere resultaten kan leveren. Bij de sluis van Grave ben ik nog "technisch" bezig, maar terugwandelend verlies ik de greep op de werkelijkheid van nu. Even het uitzicht genieten na het skeeleren, paarden in een wei, verweerde muren, kronkelweg in de zon en als ik naar huis rijd zelfs een roedel padvinders/verkenners (dit zijn geen "scouts", déze zijn ècht: kaki, zelfs #mijn hoed die heeft vier deuken) achter een hop met het snot voor de ogen en goeje zin. Vanachter het stuur een haastige kiek, en vervolgens de zaak grofkorrelig in de Rodinal 1:25, misschien niet de beste keus? Ha! Zoiets als zand in de kampaardappelen...

2 opmerkingen:

  1. Ha, toch zijn het scouts, maar ik weet wat je bedoelt! Korrel is niet storend, geeft zeker bij de padvinders een mooi nostalgisch effect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik stam nog uit de tijd dat verkenners katholiek, en padvinders protestant waren. Of omgekeerd.

    BeantwoordenVerwijderen