Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


dinsdag 26 maart 2013

Jachtwet



Nee, ik ben niet principieel tegen jagen; ik heb niks tegen een adellijk hazenruggetje. Maar als ze zo tikkertje spelen kun je er óók op mijn fotografische manier van genieten, hè?








Er valt vanochtend bij snijdende oostenwind een hoop te beleven hoor. De hele winter al hoorde ik wulpen, maar nou zié ik er tenminste twee. In een struik zit een jong torenvalkje er nog niets van te begrijpen en een eind verderop duikt een jong dodaarsje al ervaren het water in. (Daar kwàm ik niet op, maar opnieuw hielp Harvey van Diek me uit de brand - snuffel ook eens op zijn fotopagina.)

 En voor de verzameling: kleine mantelmeeuw op paal.

En als iemand weet hoe je de kuren van Blogger kunt temmen, wat een gepruts de laatste dagen zeg!

D Aaalso: rechtsoben Zwergtaucher, jung. Links daneben Turmfalke, auch jung, und die Heringsmöwe ist auch nicht sehr alt. Frau Brachvogel hatte ihr kind dabei, aber das ist nicht drauf, war alles schwùpp und weg.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten