Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


woensdag 11 maart 2015

Lanoline

Héél lang geleden leerde ik van de herder op de Rheinwiesen bij Oberkassel hoe je een schaap moet "hanteren" (als je bijvoorbeeld haar hoeven moet bijsnijden). Kwam vanmorgen goed van pas: al na hoogstens tien minuten sjorren (ik) en duwen (Veronica) had ik haar uit het ijzerdraad waar ze tot de schouders in vast zat. Nog even napraten, maar ik had sterk de indruk dat mijn vermaningen de wind in werden geslagen, en het hooi aan mijn kant zàg er ook lekkerder uit (de foto is van na de bevrijding...). Uiteindelijk namen we afscheid, zij naar de vriendinnen, ik naar een Böcklin-moment, en krieltjes met zwarte bonen en goulash, waarna chocoladepudding. Begeleid door scholeksters - dat klinkt bijna zo mooi als wulpenzang, vooral als het er veel zijn.


PS en wie had er kunnen denken dat ik, analogist, nog eens de oogschelp van mijn 1000D helemaal zou verslijten... En nee: over zand en zo maak ik me niet druk, zoals je ziet.


PS2 Lanoline? Zie reactie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten