Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


donderdag 22 september 2016

Vogelen

Ik ben een "kleine" vogelaar. Ik heb me, behalve héél kort voor mijn jachtexamen in de jaren zestig, nooit echt verdiept in ornithologie, mijn Canon 1000D is al jaren uit productie, en de lens daarop was een afgeprijsd uitverkoopje. Ik maak ook geen verre reizen: ik wandel een beetje in de buurt van Cuijk (dag Paul!) of praat met de gaaien in mijn slaapkamer. Ik genoot dus zéér van de stukjes in "Vogels" die ik hieronder plaats... (Eerst klikken, dàn openen in nieuw tabblad en vergroten voor de leesbaarheid.)





En soms pak ik nog eens een analoge camera, en ga "tienhoven": fotograferen zoals Van Tienhoven, Makatsch, Hosking dat deden. Met onbetaalbare Leica's, Astro Fernbildlinsen en Novoflexen. Heel wat moeilijker dan met de digikanonnen van tegenwoordig. Zij hadden verstand van de vogels, en leunden niet zwaar op Swarovski of Nikon...


Van Tienhoven met de 500mm Telyt
zie mijn photostream Erwin Janssen Ruijs op Flickr

(PS Ja, oké: geen verre vógelreizen. 's Winters wandel ik graag een stukje door Rusland...)


Geen opmerkingen:

Een reactie posten