Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


zaterdag 29 mei 2010

Kievit en Grasmus


Muziekfeest op de Beerendonck, en ze hebben goed weer. Van harte gegund - maar om het gedreun op mijn terras te ontlopen een uurtje naar een dijk. (Hé, die éne traktor klinkt nèt zo!) En meteen, eindelijk: een Vliegenvanger. Nou ja: gelóóf ik. Want je weet: die zitten altoos op een paaltje. En deze niet. Te dik ook.
'n Grasmussin dan maar?
Veel knullen op naar benzine stinkende brommers, vaders met voor en achter kabouters op de fiets. Ik ga van de dijk af, want daar, in de veel te verre verte (ik heb al gekeken naar echte telelenzen maar die zijn me te duur) zie ik Kieviten. Twee paartjes. Drie vriendelijke paardjes staan te kijken naar die onbeweeglijke kerel. En de zon schijnt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten