Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


zondag 30 mei 2010

Zwaluwen


Beloken Pinksteren - maar heel ander weer dan vorige week. Hier past een opmerking van de Belg Gert Arijs: ...maar het kan niet altijd koekenbak zijn! (Zoek zijn natuurblog eens op!)
De buienradar belooft een lichter gaatje van een uur, dus zonder ontbijt meteen op pad. Het geluid van een voetbaltoernooi op de achtergrond (ik ben weer zeer laat, vanochtend) onderstreept de zang van de vogeltjes in de stilte, hier. Een Boerenzwaluw scheert over het water. Vreemd - mijn vader, afkomstig van het Heydepark, hield ook zo van vis. Of is dat nou iets anders. Huis- en Gierzwaluw zoeken het wat hogerop. Als ik verder loop vliegen er ballen over het hek. Ik maak dat ik wegkom. Zie nog net hoe dat rood leuk afsteekt tegen het motregen-groen. Kòffie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten