Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


zaterdag 17 juli 2010

Zonsopkomst bij Nederasselt


Ik ga mijn vader achterna - die, al lang weg van de boerderij ('t Hèdepèrrek) nog steeds voor dag en dauw opstond. Alleen nam hij dan geprakte aardappelen in jus met zout en peper, terwijl ik bieslook op mijn Wasa zit te eten. In de kou, want het is zeer fris, vanmorgen ( kwart over vijf aan de Maas). Dus dansen de Witte Wieven. Kloddert een wolk een roze veeg boven "landschap met peerden". Is de kerk nog slechts een afspiegeling van vroeger, en wacht een klaslokaal op kindertjes - na de vacantie.

1 opmerking:

  1. Tsja, geprakte aardappels met jus leverde natuurlijk wel de benodigde calorieen voor het zware boerenwerk. Dat eten sommigen nu nog, maar doen niet aan zwaar werk. Het gevolg is op vrijwel iedere hedendaagse foto waarop mensen staan te zien. Maar nu over deze foto's: het loonde wel om vroeg op te staan! Die sfeer tref je niet meer om negen uur! Prachtige witte wieven!

    BeantwoordenVerwijderen