Van al de dingen die ik weet

begrijp ik vrijwel niets


zondag 12 juni 2011

Le Mans





Ik volg "les 24 Heures du Mans". Spectaculair. En net als vorig jaar er éven tussenuit.
Bij de Crow Creek staat een verdachte Transit. Minstens 600mm F2,8 schat ik, vast gemonteerd in de auto. ("Henk, ga 'ns naar búiten, de natúúr in" zei z'n vrouw...) Een eindje verderop zit een Kneu adembenemend te blozen, wòw! Tegenover Beers neem ik mijn ontbijtje tussen het onkruid; ik zie weinig bizonders, maar horden Witjes en Dikkopjes(Hesperiidae) denken daar anders over. Langs opgeschoten jeugd wandel ik terug. Kijk eens hoe goed zangertjes gecamoufleerd zijn, je ziet ze wel, en toch weer niet. En houd jij Karekiet, Fitis en Rietzanger maar eens uit elkaar...
En als ik weer thuis ben zie ik dat Audi, Peugeot en Pescarolo stevig aan diverse hartkwalen hebben gewerkt.

E Do you know your Warbler from your Warbler? I don't. The Linnet is a lot easier for me. (OMG what about Aston Martin!?)

F Deux heures pause pendant "les 24 Heures". Une Linotte très melodieuse, des Rousserolles (?? Pouillots, vous le savez?)

D Ein toller Hänfling, ein Pärchen öhhh... Rohrsänger (?) und dann wieder Glotze: Le Mans!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten